В САЩ скептицизмът по отношение на знака за качество на биологичните продукти, който се прилага там, доведе до появата на нов знак за качество: биологичен регенериращ.

През 2017 г. група фермери, бизнесмени и експерти в областта на здравето на почвата, хуманното отношение към животните и социалната отговорност създават Regenerative Organic Alliance (ROA). Етикетът ROA – регенериращо биологично производство - е смятан за най-високия селскостопански стандарт в света и се основава на стандарта за биологично земеделие.

Производителите, които искат да получат този етикет, трябва да са сертифицирани като биологични производители от Държавния департамент по земеделие (USDA), ЕС или други страни. ROA признава общо 14 различни сертификата, включително Demeter и Naturland. "Органичните продукти са в основата. Ако не е органично, не може да бъде регенериращо", казва Елизабет Уитлоу, директор на Regenerative Organic Alliance.Тя обяснява, че биологичното земеделие се развива бързо в САЩ, въпреки че делът му в американското земеделие е само 1%.

Възниква обаче въпросът дали биоземеделието е достатъчно добро. "Терминът "регенеративен" е много популярен по няколко причини. Потребителите го използват, за да опишат нещо, което надхвърля биологичното по отношение на устойчивостта. Почвата е хващаща вниманието тема, за която се говори много. Това се дължи на филми като "Целуни земята" и "Най-голямата малка ферма".

Според инициаторите на Regenerative Organic Alliance разрешено е отглеждането на хидропоника и няма правила за хуманно отношение към животните или използването на вода. Етикетът за регенериращо биологично производство е по-широк от този за биологично производство в САЩ. То включва не само хуманното отношение към животните и използването на земята, но и справедливите условия на труд за фермерите например. Производителите трябва да сключват дългосрочни договори с други производители и земеделски стопани и да бъдат прозрачни по отношение на тези договори.

Знакът за качество има бронзово, сребърно и златно ниво. За бронзов етикет производствената земя на компанията трябва да бъде сертифицирана между 0 и 50%, а за златен етикет - до 100%. Този стъпаловиден подход позволява на производителите да адаптират и подобряват практиките си с течение на времето.